
Kolme tapaa auttaa luontoa digitaalisesti – ota haltuun luonnonystävän digivinkit!
Paperin käyttöä vähentämällä voimme säästää metsiä ja vähentää päästöjä. Tässä Luonnonsuojeluliiton kolme vinkkiä, joilla luonnonystävä voi pienentää omaa luontojalanjälkeään.
1. Vaihda paperilasku sähköiseen laskuun (e-lasku tai Kivra)
Saatko jäsenmaksulaskun paperilaskuna? Tilaa e-lasku omassa verkkopankissasi 19.12.2025 mennessä, niin saat tammikuussa 2026 jäsenmaksulaskun kätevästi e-laskuna. Näet viitteenä toimivan jäsennumerosi sähköisessä jäsenpalvelussa sll.fi/jasenpalvelu tai voit pyytää e-laskun tilaukseen vaadittavat tiedot asiakaspalvelustamme: jasenasiat@sll.fi.
Toinen vaihtoehto on vaihtaa ilmaiseen Kivraan. Kivra on digipostipalvelu, joka kokoaa tärkeät dokumentit yhteen turvalliseen ja helppokäyttöiseen sovellukseen. Palveluun voi vastaanottaa laskujen lisäksi sopimuksia, palkkakuitteja, pääsylippuja ja muuta digipostia. Ota Kivra käyttöösi viimeistään pe 19.12.2025, niin saat tammikuussa 2026 Luonnonsuojeluliiton jäsenlaskun sähköisesti Kivraan. Lisäksi Kivra lahjoittaa Luonnonsuojeluliitolle metsien suojeluun ja luontokadon pysäyttämiseen 2 euroa jokaisesta uudesta käyttäjästä, joka rekisteröitymisen jälkeen syöttää palvelussa koodin LUONTO365.
Rekisteröidy Kivra-käyttäjäksi täältä: kivra.fi/sll.
2. Vaihda paperinen Luonnonsuojelija-jäsenlehti digilehdeksi
Voit halutessasi vastaanottaa palkitun Luonnonsuojelija-jäsenlehden paperilehden sijaan digitaalisena. Saat sähköpostitse tiedon, kun uusi Luonnonsuojelija on ilmestynyt ja pääset lukemaan lehteä sähköisenä. Voit vaihtaa digilehteen sähköisessä jäsenpalvelussa: sll.fi/jasenpalvelu. Jos et ole ilmoittanut meille sähköpostiosoitettasi, ota yhteyttä sähköpostitse: jasenasiat@sll.fi.
3. Ilmoita meille sähköpostiosoitteesi
Oletko jäsen, mutta et saa meiltä etkä omalta paikallisyhdistykseltäsi sähköpostia? Ilmoita sähköpostiosoitteesi meille osoitteeseen jasenasiat@sll.fi, niin saat jatkossa jäsenyyteen liittyviä sähköposteja.
Mitä piti ilmoittaa ja missä? Voit aina ottaa yhteyden asiakaspalveluun ja pyytää apuja: jasenasiat@sll.fi