Pro bono -työ

Taloudellisen tuen lisäksi Luonnonsuojeluliittoa voi auttaa myös vapaaehtoistyönä. Yrityksenne voi tarjota esimerkiksi viestintä- tai konsulttipalveluita, mediayhteistyötä tai koulutuksia luonnonsuojelutyön tueksi. Lue juttu mainostoimisto Adamsin kanssa tehdystä yhteistyöstä.

“Se oli ehkä nopein kampanjan aloitus toimistomme historiassa. Paiskittiin pari päivää ja saatiin kaikki matskut kasaan norppakampanjaa varten. Kaikki lähti halusta tehdä hyvää ja konkreettista norpan suojelun hyväksi.”

Tuomas Käyhkö , Luova johtaja, partner, Mainostoimisto Adams Oy

Yrityksen sisäinen ympäristötyö

Suomen luonnonsuojeluliitto hallinnoi ympäristöjärjestelmä Ekokompassia ja energian ympäristömerkki EKOenergiaa. Ne auttavat yrityksiä, tapahtumia ja julkisia toimijoita organisaation sisäisessä ympäristötyössä. Samalla ne auttavat viestimään ympäristöteoista ja kannustamaan asiakkaita ja sidosryhmiä seuraamaan edelläkävijöiden esimerkkiä. EKOenergia-merkityn sähkön käyttäjät voivat käyttää ympäristömerkkiä esimerkiksi tiloissaan ja julkaisuissaan.

Lisätietoa löydät Ekokompassin ja EKOenergian kotisivuilta.

“Käytämme ensimmäisenä panimona maailmassa EKOenergiaa. Se asettaa kestävyyskriteerejä uusiutuvan energian tuotannolle ja tukee ilmastohankkeita kansainvälisesti.”

Jussi Laukkanen , Toimitusjohtaja, Saimaa Brewing Co

Kertalahjoitus luonnolle

Suomalainen luonnonsuojelutyö  aina norppaesitteistä pienvesien ennallistamiseeen ja eduskuntavaikuttamiseen – tarvitsee vapaaehtoistyön lisäksi rahoitusta. Yrityslahjoituksilla on toiminnan mahdollistajana yhä tärkeämpi rooli.

Suomen luonnonsuojeluliiton toimintaa voi tukea kertalahjoituksilla, jotka voi halutessaan kohdentaa tiettyihin suojeluteemoihin.

Merkittäviä lahjoitussummia vastaan liitto tarjoaa viestintäyhteistyötä. Usein kertalahjoittajat haluavat seurata tukikohteen kehitystä pidemmällä aikavälillä ja solmivat sopimuksen kumppanuudesta.