Jättipalsamitalkoot Utolassa 15.6.
–
Utolan lehdossa pidettiin kesän ensimmäiset jättipalsamin hävitystalkoot 15.6. Osoittautui, että nyt yhdeksän vuotta jatkunut työ vieraslajin nujertamiseksi tuottaa tulosta. Hoitoalueeltamme jättipalsamia löytyi pussillinen, mikä on palkitsevaa ja kannustavaa. Tästä huolimatta…

Utolan lehdossa pidettiin kesän ensimmäiset jättipalsamin hävitystalkoot 15.6. Osoittautui, että nyt yhdeksän vuotta jatkunut työ vieraslajin nujertamiseksi tuottaa tulosta. Hoitoalueeltamme jättipalsamia löytyi pussillinen, mikä on palkitsevaa ja kannustavaa.
Tästä huolimatta työtä on jatkettava, kun jättipalsamin versoja nousee siemenpankista kesän mittaan.
Kitkimme komealupiinia, vuorikaunokkia ja rohtoraunioyrttiä, jotka ovat vieraslajeja. Roskia kertyi myös poisvietäväksi.
Mukana oli 19 talkoolaista, joista yksi oli 3-henkinen lapsiperhe. Reippaat lapset keräsivät jättipalsamia Haavistontien varrelta. He kävivät myös rinnelehdossa ja palattuaan totesivat Utolan lehdon oikeaksi viidakoksi.
Seuraavat Utolan talkoot ovat 6.7. klo 8. Näkemisiin siellä!
Kuvat ja teksti: Kaija Helle.



