Suomen luonnonsuojeluliitto SLL Pirkanmaan piiri Sastamalan yhdistys

Sastamala

TOIMINTAKERTOMUS 2022

Yhdistyksemme on rekisteröity 24.5.1974 ja yhdistyksemme tarkoituksena on edistää̈ luonnon- ja ympäristönsuojelua sekä̈ vaalia kulttuuriperintöä̈ toiminta-alueellamme.

Vuoden 2022 lopussa yhdistyksellä oli jäseniä 115.

YHDISTYKSEN HALLITUS 2022

Puheenjohtaja Maija Siuko
Varapuheenjohtaja Matti Nummelin
Sihteeri Pauliina Salminen
Rahastonhoitaja Eveliina Asikainen
Salla Saarinen
Elena Sattilainen

KOKOUKSET

Sastamalan ympäristöyhdistyksen sääntömääräinen vuosikokous pidettiin 27.2.22 Sastamalan opistolla, Onkiniemenkatu 1, 38200 Sastamala.
Hallituksen jäsenet pitivät yhteyttä kuukausittain etäyhteydellä.

TALOUS
Yhdistyksen talous on kunnossa ja maksuvalmius on hyvä.

TOIMINTA VUODEN 2022 AIKANA

• 14.1. Kärmekallion tuulivoimala hankkeeseen tehtiin kannanotto, jossa vaadittiin kaupungilta ympäristövaikutuksen arviointia YVA-lain mukaisesti sekä alueen asukkaiden näkemysten huomioonottamista
  • Dragon Mining Oy Vammalan rikastamon ympäristöhaittoja seurattiin ja toimitettiin vesinäyte analysoitavaksi.
  • Toukokuussa raivattiin Karkun Hörssinnokassa sijaitsevaa luhtaorvokin kasvupaikkaa. Kahden yhdistyksen jäsenen ja muutaman vapaaehtoisen voimin Ely-keskuksen tuella.
  • 8. ja 31.8. 2022 yhdistyksen puheenjohtaja osallistui luonnonhoitoretkelle Sastamalan Kiimajärvellä. Retken kohteena oli arvokas kallioketo ja metsälaidun. Siellä sinnittelevien uhanalaisen ahokirkiruohon ja taantuneen kissankäpälän elinoloja parannettiinn kitkemällä ja kaivamalla heinänjuurakoita.
  • Yhdistyksen puheenjohtaja osallistui myös suurpetotapaamiseen Teamsissa 11.11. Mukana tapaamisessa oli Pirkanmaan piirin pj. ja jäsenistöä sekä suurpetokoorinaattori.
  • Sastamalan asukkaat ilmoittivat hallituksen jäsenille luontohavaintoja ja ympäristöepäkohtia joita pyrittiin ratkaisemaan.

Hallitus esittää lämpimät kiitokset jäsenistölle.

Tapahtumia

Toimintakertomus 2021

Toimintakertomus 2020

Yhdistyksemme on rekisteröity 24.5.1974 ja yhdistyksemme tarkoituksena on edistää luonnon- ja ympäristönsuojelua sekä vaalia kulttuuriperintöä…