Suomen luonnonsuojeluliitto SLL Pirkanmaan piiri Sastamalan yhdistys

Sastamala

Yhdistyksemme on rekisteröity 24.5.1974 ja yhdistyksemme tarkoituksena on edistää luonnon- ja ympäristönsuojelua sekä vaalia kulttuuriperintöä toiminta-alueellamme. Vuoden 2018 lopussa jäseniä oli 111.

Yhdistyksen hallitus 2018

Puheenjohtaja, Elena Sattilainen

Varapuheenjohtaja, Antti Lepistö

Hallituksen jäsenet:

Eveliina Asikainen, rahastonhoitaja, Maileena Hyyti, sihteeri, Anu Soro ja Marija Walldén

Kokoukset

Yhdistyksen sääntömääräinen vuosikokous 18.2.2018 Sastamalan opistolla, Onkiniemenkatu 1, 38200 Sastamala. Kokouksen puheenjohtajana toimi Antti Lepistö ja sihteerinä Maileena Hyyti. Kokous vahvisti vuoden 2017 toimintakertomuksen ja tilinpäätöksen sekä myönsi vastuuvapauden hallitukselle ja muille tilivelvollisille. Vahvistettiin jäsenmaksun suuruudet: 35 € varsinainen jäsen, 15 € perhejäsen ja 28 € opiskelijajäsen. Kokous vahvisti myös toimintasuunnitelman ja talousarvion vuodelle 2018. Hallitukseen valittiin puheenjohtajaksi Elena Sattilainen, varapuheenjohtajaksi Antti Lepistö ja muiksi jäseniksi Eveliina Asikainen, Maileena Hyyti, Anu Soro ja Marija Walldén, toiminnantarkastajiksi valittiin Tuire Laurinolli ja varalle Juho Kytömäki. Kokous valtuutti hallituksen valitsemaan edustajat niihin yhteisöihin, joissa yhdistys on jäsenenä.

Vuosikokouksen päätöksellä on käyttöön otettu Suomen luonnonsuojeluliiton suosittelemat, yhdenmukaiset säännöt yhdellä vuosikokouksella.

Yhdistyksen hallitus kokoontui 5 kertaa, lisäksi pidettiin yhteyttä sähköpostein ja palaverein. Jäsenille lähetettiin jäsenkirje maaliskuussa.

Talous

Yhdistyksen talous on kunnossa ja maksuvalmius hyvä.

Toiminta vuoden 2018 aikana

18.2.2018 Marija Walden piti esitelmän luonnonvaraisten eläinten hoidosta, mukana 11 henkilöä.

14.4.2018 olimme Terveys ja turvallisuus messuilla Keikyä-talolla esittelemässä toimintaamme. Kiinnostuneita oli noin 50 ihmistä.

5.6.2018 Maailman ympäristöpäivänä teimme roskakävelyn kaupungin pohjoispuolella, 2 henkilöä oli vetämässä kävelyä, kiinnostuneita oli matkan varrella useita.

Luonnonkukkain päivänä 16.6.2018 tehtiin yöpyöräilyretki kirjastolta Karkun uimarannalle, pysähdyimme tutkimaan kasveja Pyhän Olavin kirkon ja Pyhän Marian kirkon luona. Koko matkan pyöräili vain 2 henkilöä.

15.11.2018 vierailimme Huittisten Puhdistamolla, jossa mielenkiinnolla seurasimme Sastamalan, Huittisten ja Punkalaitumen jätevesien puhdistusta, mukana oli 4 henkilöä.

18.11.2018 oli Ilvestutkijan Jussi Ristonmaan luento ”Ilveksen jäljillä”, josta seurasi vilkas keskustelu luennoitsijan ja yleisön välillä. Mukana oli 47 kiinnostunutta. Tapahtumassa myös luovutettiin Marija Waldenille ympäristötunnustus luonnonvaraisten eläinten hoidosta.

Muuta toimintaa

Yhdistys on pyytänyt selvitystä Sastamalan kaupungilta mahdollisuudesta säilyttää Mouhijärven Uotsolan kaivo, joka on asukkaiden käytössä.

Lopuksi

Vuoden 2018 aikana olemme ilmoitelleet tapahtumista Alueviestissä kuvailmoituksin ja järjestöpalstalla, lisäksi levitettiin mainoslehtisiä ilmoituspaikoille Sastamalassa. Yhdistyksen nettisivuilla on kertomuksia tulevista ja menneistä tapahtumista. Uudet nettisivut on otettu käyttöön syksyllä 2018.

Hallitus esittää lämpimät kiitokset jäsenistölle aktiivisesta toiminnasta ja osallistumisesta eri tilaisuuksiin ja tapahtumiin vuoden 2018 aikana.

Tapahtumia

Toimintakertomus 2022