Sijainti: Pääsivu / Ajankohtaista / Tiedotteet / Tiedotteet 2003 / Ekoenergia kiinnostaa yrityksiä - markkinoinnissa parantamisen varaa

Ekoenergia kiinnostaa yrityksiä - markkinoinnissa parantamisen varaa

(10.6.2003) Vaasan yliopiston energiamarkkinoinnin tutkimuskeskus (VaasaEmg) selvitti viidessä Euroopan maassa, miten ympäristöarvot vaikuttavat sähkönostopäätöksiin yrityksissä.

Suomalaiset yritykset olivat kaikkein heikoimmin ympäristötietoisia verrattuna Hollantiin, Iso-Britanniaan, Ruotsiin ja Saksaan. Kuitenkin kymmenen prosenttia yrityksistä ilmoitti täälläkin olevansa kiinnostunut ns. vihreästä sähköstä.

Kysely osoitti myös, ettei sähköyhtiöissä aina tiedetä, kuka sähkönostopäätökset yrityksissä lopulta tekee ja millaisille yrityksille kannattaa tällaista tuotetta tarjota. Yli viidennes yrityksistä mainitsee, että yksi syy jättää ostamatta on ollut tietämättömyys koko mahdollisuudesta. Kokkolan Citymarket siirtyi norppamerkityn sähkön ja kaukolämmön käyttäjäksi paikallisen yhtiön Kokkolan Energian tarjottua tällaista mahdollisuutta.

LISÄTIEDOT:

• VaasaEmg:n tutkimusta on selostettu Ekoenergiauutisissa 1/2003. Lehden voi tilata ilmaiseksi Luonnonsuojeluliiton toimistosta, puh. (09) 228 081 tai tilaukset@sll.fi. Lisäksi se löytyy pdf-muodossa ympäristömerkityn sähkön verkkosivuilta http://www.ekoenergia.info/uutiset
  • myyntijohtaja Tapio Härkönen, Kokkolan Energia, puh. (06) 82 89 388, tapio.harkonen@kokkola.fi
  • ekoenergiavastaava Sirkka Tepponen, Suomen luonnonsuojeluliitto, puh. (09) 228 08 213, sirkka.tepponen@sll.fi